tisdag 23 oktober 2012

Snudd på magi

Vaknar, utan huvudvärk!

Efter gårdagen var jag helt övertygad om att det skulle mala på precis som förra gången.
Men huvudet känns lugnt och stilla.

Känns lättande, men fortsätter med Alvedon ett par dagar.
Känns som att det är bättre att underhålla på det sättet
än att att locka fram skiten och sen inte kunna bota.

Däremot spränger det i smalbenen och handlederna,
precis som sist,
började ett par dagar efter Neulasta (hatar denna otäcka spruta)
och eskalerade till mer och mer värk, tills det sen bara försvann.

Vad som händer när jag tar Neulasta är att produktionen av de
vita blodkropparna "boostas" i benmärgen och det kan bidra till en 
"sprängande" känsla inne i skelettet. 

Nåja, det går över, jag vet vad det beror på och jag föredrar nog
ont i kroppen före ont i knoppen,
då jag sedan tidigare har bättre rutin på att ignorera den kroppsliga värken.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar