fredag 26 oktober 2012

När benen försvinner

Idag är ingen bra dag,
inte ur värksynpunkt i alla fall.

Spränger i fingrar, handleder, över bröstkorgen,
ländrygg och i höfterna.

Känns ganska precis som att någon kopplar ström i kroppen
på mig med oregelbundna mellanrum.

Rätt som det är, när jag minst anar det, går det en stöt genom kroppen
och benen mer eller mindre viker sig av smärtan.

Känns otäckt och högst irriterande.
Tycker att värken hållit sig kvar länge denna gång och
det tycks bli värre och värre varje dag.

Proppar i mig värktabletter, lite mot min vilja,
men jag hoppas de ska plocka bort smärttopparna i alla fall.
Såhär långt, verkar de tyvärr inte ens göra det.

Härdar ut men bestämmer mig för att kontakta sjukvården om det inte ebbar ut snart.
För det känns ohållbart att alltid behöva gå beredd att ta i sig  när benen försvinner.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. Ring sjukvården på en gång, kanske kan du får lite hjälp Jenny. Kram :)

    SvaraRadera
  2. Vänta inte - ring onkologen, det finns garanterat något som kan ta ner topparna i alla fall! Kram och hoppas på bättring!

    SvaraRadera