fredag 5 oktober 2012

Kan inte bestämma mig

Det numera millimeterlånga håret tunnas sakta men säkert ut.
I nacken har jag blivit helt kal och vissa små fläckar över hela huvudet är hårlösa.

Ser inte alls roligt ut just nu, nog för att jag vet vad det beror på och inte för att det spelar så stor roll, men jag överväger att hyvla bort skiten helt och hållet.

Transformera mig till en hårlös apa för att slippa ångesten över att det numera ser ur som att jag har skabb.

Kan inte bestämma mig, tycker att det inte bör dröja så länge innan allt ändå är borta, men som vanligt så är jag dålig på att vänta.

Hade nog varit en sak om allt hår varit kvar, då hade det ju bara varit bra om det fått stanna ett par dagar till, men rådande läge ogillar jag skarpt.
Går visserligen mer eller mindre konstant med något på huvudet, men det handlar för mig mer om att jag vet hur det ser ut där under.

Får se vad jag bestämmer mig för och innan jag bestämt mig kanske det har trillat lös.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. Förstår dina tankar runt håret - Jag rakade bort allt med rakhyvel då det började lossa även i tussarna - Tyckte jag såg hemskt skabbig ut och att det blev bättre när allt var helt borta. Men väldigt kalt och kallt blir det ju.
    Lycka till. Kram

    SvaraRadera