tisdag 9 oktober 2012

Ska samla på energi

Idag ska jag göra det som faller mig in,
blir definitivt att måla lite.
Kanske tvätta om andan faller på,
kanske också ligga i soffan, pilla naveln
och bara dega.

Blir också att luncha med en fantastiskt
stark kvinna, som gjort samma resa som jag.
Känns värdefullt att ha den möjligheten.

Idag samlar jag energi,
kraft och mod.
Laddar batterierna inför de kommande dagarna,
peppar mig själv.

När jag tänker tillbaka på förra behandlingen,
så minns jag visserligen hur vidrigt det var,
men den sköna känslan jag haft sista dagarna,
när jag mått bra,
slår den vidrigheten, men hästlängder.

Efter imorgon kvarstår fyra behandlingar.
Fyra stycken, en piss i havet.
Det är ju ingenting.

Idag är jag stark, imorgon,
imorgon kommer jag att bli svag igen,
men nu vet jag att det går över.
Jag vet att det finns en väg ut
och det får det att kännas så mycket lättare.

Tack för övrigt till alla goa människor,
som stöttade mig igår, här och på Facebook.

Ni är ovärderliga!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar