tisdag 16 oktober 2012

Ja men jabba dabba doo!!

Trots regn och rejält rusk tog bussen mig helskinnad till Umeå.
Anlände en och en halv timma innan första tid så jag passade på att strosa,
titta på folk och försöka få Internetanslutning på mobilen, hopplöst...

Provtagning, sen väntan på läkarbersöket.
Nervös var bara förnamnet, inställd på att få åka hem,
men ändå en positiv känsla i magen.

Tack å lov var blodvärdena över 3.0 denna gång och
jag fick en OK-stämpel i pannan.
Så imorgon blir det behandling nummer två och äntligen ett steg i rätt riktning.

De kommer att sänka min dos med 20% då jag for så illa av förra kuren.
Förhoppningen är att jag ska få må lite bättre och att jag ska får göra behandling nummer tre
om tre och inte fyra veckor.

Nu ska jag slappa på hotellet, dock fick jag inte lika fint rum som senast.
Våning 5-7 är renoverade och jättefina, med trägolv, nya fräscha möbler och "smal-TV"
Mitt rum har heltäckningsmatta, småskabbiga möbler och tjockis-TV
och jag fick inte ens en dubbelsäng, så nu kan jag inte ha datorn bredvid mig när jag sover.

Typiskt!

Halv nio imorgon blir det behandling, sen hämtar svärfar hem mig och
jag får tillbringa aftonen hemma imorgon, känns härligt.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. Härligt att allt flutit på idag. Tänker på dig. Kram

    SvaraRadera
  2. glad att det gick så bra idag har hållit tummar och tår och skönt att du får en mindre dos då mår du säkert lite bättre iaf Kram från Ulle

    SvaraRadera
  3. vilket roligt lassa där man får en "Ok.stämpel" i pannan :p

    SvaraRadera