torsdag 11 oktober 2012

Gör så gott jag kan

Vare sig vilandet eller något annat går speciellt bra.
Försöker stanna av uti mellan, men blir så rastlös,
försöker göra annat, blir slut.

Segar fram som en sengångare,
plockar lite här, vilar lite där.

Frustrerad.

Har i dag åstadkommit att dammsuga och renbädda.
Mer än vad jag åstadkommit på ett bra tag nu.

Men det har tagit mig ganska precis hela dagen
och jag gissar att jag får vara nöjd med det.

Energin sugs ur mig så fort jag får mig på fötter och
rinner till så fort jag sätter mig ner,
känns det som i alla fall.

Kände mig som en superhjälte i morse,
kände mig pigg och laddad att ta för mig av dagen
men nu är jag slut.

Längtar faktiskt till den dagen då jag orkar vända upp och ner på huset
och sen ställa allt i ordning på en och samma dag.

Fram till dess får jag dra mig fram i den takt det går och
öva på de magiska orden:

Kan någon hjälpa mig...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar