måndag 15 oktober 2012

Försöker planera

Lite jobbigt just nu...

Försöker få ihop de kommande dagarna
men när det handlar om att planera utifrån två olika situationer,
så blir jag smått förvirrad.

Måste först och främst boka rum på hotellet,
fast innan jag bokar, måste jag kolla så att jag kan avboka med  kort varsel.
Fast även om jag inte får avboka, måste jag nog boka,
för vart ska jag annars sova?

Sen måste jag packa, för även om jag nu får åka hem imorgon
så måste jag ju vara förberedd på att få stanna.

Och bussen, när går den?
Och när går bussen hem om jag nu ska hem imorgon?

Och hur blir det på onsdag om jag stannar, när behöver jag hämtning?
Tur att jag i alla fall vet vem som ska hämta mig.

Hoppas innerligt att proverna ser bra ut imorgon så att jag får stanna för behandling.
Men då jag mår precis som jag gjorde förra veckan så är det ju omöjligt att veta.

Skulle kännas jobbigt att behöva skjuta på det igen...

Måste säga till på fritids också,
förbereda dom på att lillan eventuellt behöver vara där längre på onsdag,
om det inte blir så att jag hämtar henne för att jag kommit hem.

Livet är lite, om utifall att kanske eventuellt just nu och
för en som gärna vill veta och ha kontroll över situationen så
är det pissjobbigt.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar