måndag 22 oktober 2012

Håller låg profil

Vem är det som har kastat omkring mig som en vante,
kört över mig med en ångvält,
stampat på mig och kastat mig i diket, i natt?

Känner mig mörbultad, öm över mer eller mindre hela kroppen.
De "förebyggande" värktabletterna, hjälpte mot huvudet,
men såhär långt, inget annat.

Är det inte det ena, så är det det andra,
känner mig gnällig,
anser mig själv ha rätten ATT gnälla.

Lyckades dessutom på morgonen skrapa mig på armen,
under ett försök att SÄTTA mig i trappan.

Kroppskontroll noll.

Siktar in mig på att vila idag, komma ikapp efter en vilolös dag i går.
Vore kanske bäst för allmänheten om jag höll låg profil hela dagen,
i soffan.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. Ta hand om dig och vila så mycket som kroppen behöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker, men vila var inte min starka sida idag heller. Hjärnan går på högvarv, kan inte alls koppla av... :(

      Radera
  2. Klaga hur mycket du vill. Släpp ut det Jenny. Och kram på dej :)
    Lena Degerman

    SvaraRadera