torsdag 11 oktober 2012

Det här med att vila sig i form

Blir lite irriterad på mig själv när jag direkt jag vaknar
börjar plocka undan kaoset som råder.

Hur var det doktorn sa till mig igår,
jag skulle vila, visst var det så?
Låta kroppen återhämta sig, så att jag klarar
nästa behandling.

Men... men... men...

Men hur ska jag kunna vila, när jag är rastlös i kroppen
och inte alls känner att det är något som är fel?

Ja, eller inte alls ska jag väl inte påstå,
men förutom trött, förvirrad och frusen,
så känner jag mig peppad att göra något vettigt av dagen.

Och eftersom jag bestämmer själv,
så bestämmer jag att jag ska göra bort lite tråkiga saker
på förmiddagen och så kan jag vila sen...

I alla fall försöka vila sen...

Att villa, är fasen svårare än man tror,
när det är andra som säger att man behöver det.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar