lördag 13 oktober 2012

Kallt att vara kal

Konstaterar att peruken klämmer,
går visserligen göra lite större men
då känns det som att den ska trilla av.

Försökt använda den idag,
men har svårt att anpassa mig.
Fast jag trivs i den och
jag känner mig snyggare i håret än jag gjort
på väldigt länge.

Får "öva" en liten stund varje dag.
Kanske är det som ett par nya skor som
måste gås in.
Kanske går den ut sig lite eller kanske så
formar den sig efter huvudet efter ett tag.

Trivs visserligen med min kala skalle också,
så jag känner väl inget direkt någon enormt behov
av att bära peruken hela tiden.

Men det är kallt att vara kal och
det är väl mest därför det skulle vara skönt att vänja sig.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar