måndag 1 oktober 2012

Det måste väl få ta sin tid

Blir arg, sen ledsen, sen liten och eländig.
Vill så mycket men orkar bara inte.

Känner hur det kryper under skinnet på mig. Överskottsenergi upp till öronen.
Har massor med saker som jag skulle kunna ta mig för.

Men så fort jag börjar,
så tar enegin slut.

Jag vet att kroppen tar stryk av behandlingarna.
Jag vet att jag måste tillåta mig själv att vila.

Men jag blir så arg, när jag vill och det inte går.

Idag har jag lyckats måla en vägg.
EN vägg.
Det tog mig nästan två timmar då jag tillbringade den mesta tiden vilandes på golvet.

Jag vet, jag ska inte ta ut mig.
Men jag mår bra innuti av att göra något av tiden istället för att bara sitta å glo.

Vill bli mig själv till 100 procent igen.
Jag vet att det kommer att dröja
men jag längtar.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar