lördag 1 september 2012

Tänk jag drömde i natt

Aldrig har jag varit så ledsen och glad samtidigt...

Drömde att det var dagen D, dagen då besked om vad som hittats i brösten skulle meddelas.
Dr J tittade på mig som så många gånger för, harklade sig lite och sa:
- Ja nu var det ju som så, att det var inte cancer...
Allt var ett beklagligt "misstag"...

Mannen flög upp ur stolen och så arg har jag nog aldrig sett honom.
Jag grät, både av lycka och av sorg över allt det jag nu gått igenom helt i onödan...

Hela drömmen var ett kaos av känslor och det är svårt att sätta fingret nu på vad som egentligen hände mer, var bara ett virrvarr...

Så nu snurrar det i skallen på mig, tänk om...
Hur skulle man reagera?
Hur skulle man hantera en sån situation?

Känslorna är delade, visst vore det skönt att få ett sånt besked, fast inte nu, efter allt det jag redan gått igenom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar