onsdag 12 september 2012

Det är inte lätt att vara modig om man är skiträdd

"Vet inte varför dagens röntgen skrämmer mig så mkt..."

Så långt hann jag i tankarna innan telefonen ringde, mamma ville kolla så att läget var under kontroll och om jag behövde någon hjälp med barnen under dagen.
Samtalet avslutades med ett "lycka till med drickandet av det där äckliga, det kan ju inte vara värre än det andra som ska göras"

Plötsligt känner jag mig inte alls lika rädd och genast mycket modigare, ska jag klara av att gå igenom sex stycket behandlingar som bokstavligen tar död på celler i min kropp, så borde jag väl kunna få ner läbbig kontrastvätska....?

Tack mamma, det var precis det där jag behövde höra!

Undra nu bara om man får varva kontrastvätskan med Dr. Pepper?

2 kommentarer:

  1. Såja, nog har du druckit en eller annan fulgrogg i ditt liv ihopkokad av de mest obskyra virken!? Den där kontaktvätskan kommer smaka smultron i jämförelse, det är jag säker på ;)

    Chin up - drink down - glow in the dark! /THE

    SvaraRadera
  2. Du jag tror så här:
    Bara för att man är modig, betyder inte det att man inte får vara rädd/ledsen...
    att vara modig är när du kan säga att du är rädd och ledsen och vågar visa det.
    Så gumman DU ÄR MODIG!!
    Kram Bella

    SvaraRadera