måndag 3 september 2012

Hur var det nu igen?

Hur var det nu igen, skulle jag inte försöka koppla bort morgondagen, göra annat istället?

PUCKO!

Suttit framför datorn, kollat på statistik gällande bröstcancer, spanat in bloggar med tragiska öden och läst om biverkningar man kan få av Cytostatika.

Grattis, snyggt jobbat, nu känns det genast mycket bättre...

Internet i all ära, men vissa dagar är det nog bättre om jag låter datorn vara eller åtminstone låter bli att googla på allt elände jag bara kan komma på.

2 kommentarer:

  1. Fuck Google!! Det viktigaste verktyget du har är kampen. Med det kommer du nå långt. Men ge för allt i världen inte upp. Finnarna var under finska vinterkriget starkt underlägsna ryssarna. Men trots odds 1 mot 10 så lyckades de att ta kål på en hel division. Detsamma gäller för dig. Du måste må hända slita och kämpa som en galning men det kommer att ge så mycket. Fuck Cancer!! Om du måste falla en stund så har du människor omkring dig som tar emot dig och vi kommer att lyfta dig igen och ge dig den styrka som du behöver. Men kampen kan du bara ta själv.

    Skit i statistik. Det är bara porr för siffernördar. Verkligheten ser helt eljest ut. Jag är helt övertygad om att det viktigaste verktyget man har är viljan att kämpa. Jag har sett resultatet av när man ger upp och det är inget jag vill se igen och det är heller inget jag kan se hända hos dig. Jag vet att du har den styrka och den kraft som behövs för att ge den här skiten en riktig holmgång. För det är så du måste se på det här. En kamp!!! En kamp du måste vinna!! en kamp jag tror att du har möjlighet att vinna för att du just är du!

    SvaraRadera
  2. man ska inte läsa något för man blir bara orolig och man minns oftast bara det negativa min moster skulle absolut inte finnas om man läser statistik men hon mår bra och finns kvar trots att det hade spridit sig så sluta läsa och du kommer precis som min Moster sköta dina barnbarn om 15 år som stark överlevare av cancer Kram från Ulle <3 <3 <3

    SvaraRadera