tisdag 4 september 2012

Så nu väntar jag igen

Mötet gick väl som bra, Dr J var lika trevlig som vanligt och det bästa av allt var väl nyheten om
att ingen spridning fanns till körtlarna.
Däremot var de stora och lite "konstiga" men tydligen har de reagerat på all bäck jag har på kroppen,
där ser man.
Lite otäckt att det man gör på utsidan ska förändra insidan också...

Den typ av cancer jag har är trippelnegativ, att fråga vad det innebär föll mig inte ens i tanken, då det lät så himla bra.
Men google, numera min största fiende gav mig en hel del obehagliga svar.
Som jag förstår det, så är det ganska stor risk för återfall när man drabbats av den trippelnegativa sorten OM den har spridit sig.

Men nu hade den ju inte det!!

Men som med allt annat finns det inga garantier ändå, så jag bestämmer mig för att försöka koppla bort den biten.

Nu näst på tur så väntar en röntgen av lungor, mage osv. så nu ska jag väl gå och vara vänta på det.
Och så ska det under nästa vecka dyka upp en kallelse till Onkologen i Umeå, då det lutar åt att den första cellgiftsbehandlingen ska göras där.
Sex stycken behandlingar blir det, tre med Taxotere och tre med nått annat rävgift jag inte kommer ihåg namnet på.

De var däremot inte helt överens om jag skulle behöva strålas eller inte, men den dagen den sorgen.

Sen blev de som vanligt lite dränering, knappt en deciliter denna gång och det är över en vecka sen sist.
Så det blir ju i alla fall mindre och mindre, vilket känns bra.

Så Dagen D har kommit och passerat och nu väntar jag igen...

5 kommentarer:

  1. Ingen spridning - jättebra nyheter! Ta det till dig. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Det lät väl bra, håller tummarna att canserhelvetet inte jävlas i framtiden/ Erik S

    SvaraRadera
  3. super bra INGEN spridning Nu är ska du bara sikta och tänka på att du är på väg tillbaka till Livet utan cancer å sluta läsa jag läser Inget om min sjukdom man minns bara de dåliga och blir orolig för massor som kanske inte händer sedan kan man missförstå massor så SLUTA LÄSA <3 <3 <3 kram från Ulle

    SvaraRadera
  4. Men kära nån så otroligt tråkigt att höra att denna "satans" sjukdom har drabbat dig. Kan inte ens tänka mig vilken rädsla, frustration och besvikelse du känner. Håll ut och kämpa vidare, låt den fan inte vinna över livet.Och hoppas allt kommer att gå bra med behandling. Jag kommer att följa dig och tänka på dig i ditt bloggande.
    Stor kram till dig Bella

    SvaraRadera
  5. Tänker att du fick ett väldigt positivt svar, och sen att du googlar... Ja, det finns ju alla varianter av allt. Och där är det nog lätt så att vi tar åt oss av det negativa och det som kan vara farligt.
    Men försök att se det som en liten nedräkning vad som komma skall. Sätt upp ett riktigt härligt mål när det är över som du och hela familjen kan se fram emot. Eller varför inte många delmål. Tänker på dig massor och här kommer en stor varm kram. /Lena Degerman

    SvaraRadera