torsdag 27 september 2012

En dag på akuten

Ingen panik!
Läget är under kontroll...

Efter samtal med onkologen i Umeå angående min huvudvärk, fick jag order om att åka in akut.

Första tanken:
Jag vill INTE bli inlagd!!

EKG togs, rör med blod togs, jag fick följa pinnar med blicken, peta mig på näsan och en massa andra spännande saker.

Och gång på gång fick jag förklara vad det är som händer i huvudet...

Dom hittade inget fel, ingen bot, ingen förklaring, annat än att denna människa är fruktansvärt knäckt och att huvudet är fullt av intryck...
Så pass att det snart exploderar.

Vila, lugn och ro, avslappning.
Hitta frid i kaoset och landa.

Jag fick åka hem och det känns för mig just nu som det viktigaste.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar