lördag 22 september 2012

Dag 3 efter FEC

Sjösjuk, bakfull, hungrig och kanske lite "morning sickness"

Känslig för lukter, konsistenser, smaker, är det lätt eller svårt att tugga?
Är det lätt eller svårt att få ner i magen?

Sluppit kräkas, tack och lov, men igår var det nära när de två stortjejerna gjorde sjögång i sängen när jag låg och vilade, men det gick bra...

Konstigt att man ska behöva känna sig så sjuk, när man väl börjat få mediciner för att bli frisk.
Känns bakvänt.

Torr i munnen, ont i huvudet och trött.

Vandrar omkring med tunga steg, energilös, stirrar tomt ut i luften och så gråter jag.
Utan anledning, från ingenstans så kommer tårarna...

Jag är en vandrande vålnad, en spillra av mitt forna jag men det kommer att vända.

Tar en dag i taget och försöker hålla huvudet högt, försöker att vara stark,
fast jag känner mig väldigt lite och svag...

4 kommentarer:

  1. Håll ut! Det kommer att bli bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet... Försöker hålla den tanken vid liv, men det är tufft. Tuffare än jag kunnat tänka mig.

      Radera
  2. Hårt läge. Försök komma på vad du ska hitta på när du börjar må bättre igen. Fokusera på det när du kan! Kräks och gråt om du måste. Och förlita dig på att det finns människor som kommer att hålla dig under armarna den stunden du inte orkar med...! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ang. förra inlägget: Det kommer att bli bättre!

    SvaraRadera