måndag 17 september 2012

Dra åt helvete jävla skitcancer!!

Ja men det här vart ju en trevlig resa...

Mamma och pappa skjutsade ner mig till Umeå, väntade tappert på mig vid alla inbokade möten på förmiddagen och åkte hem efter att jag fått tillgång till hotellrummet.

Så långt var allting bra, sen gick det åt helvete totalt och just nu sitter jag här och vet inte om jag är arg eller ledsen.

Läkaren jag träffade på eftermiddagen var toppen och när vi kom in på tumören, berättade han att det tydligen var flera små tumörer i bröstet, varav den ena var 15 mm, vilket inte var så stort och det lät ju toppen...

Sen kom beskedet som fick mig att helt tappa fotfästet och den där banan jag stakat ut för att ta mig i mål, den raserades.

FAN! FAN! FAN!

Visade sig att Dr. X, gett mig helt galen information, av 29 lymfkörtlar som de plockade bort, fanns det spridning till 26 av dom.

Hur kan man missa en sån sak?

Vet inte ens vad jag ska känna...

"Naturligtvis så är det ju så att prognoserna ser lite sämre ut när det finns en spridning, men det positiva är ju att skiktröntgen såg bra ut..."

Jag är så arg och så ledsen på samma gång, det känns så förbannat orättvist.

Varför jag?
Varför finns den här jävla sjukdomen över huvudtaget?!?

FAN!

Fuckin jävla skitcancer, mig ska du inte vinna över!

Behöver en kram...

16 kommentarer:

  1. Ge inte upp, håll humöret uppe (lättare sagt än gjort förståss). Cancer borde förbjudas! Kram / Erik

    SvaraRadera
  2. *Stor KRAM* Jag är vaken i nätterna två om du inte kan sova och behöver prata <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för erbjudandet, vem du än är... ;)

      Radera
  3. Håller med föregående talare... och vill att du håller ditt löfte. Skickar kramen omg. //LG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag håller det jag lovar, det lovar jag... :D

      Radera
  4. hej.En bekant till mig tipsade mig och din blogg.

    Jag har just opererat ut en knöl ur mitt bröst och väntar nu på provsvar.

    Håller verkligen alla tummar för dig och jag håller också med att cancer borde förbjudas. Ofattbart att Dr J gav dig så missvisande information. Hoppas att du hittar styrkan igen, för den verkar du verkligen ha.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat hit!
      Håller tummarna tillbaka för dig!
      Det är bara en sak som gäller och det är att vara stark och att sikta framåt.

      Lycka till!

      Radera
  5. Skickar en stor, varm kram!/Lotta

    SvaraRadera
  6. En stor kram till dig! Du fixar det här! Kram

    SvaraRadera
  7. Men hur får det gå till egentligen? Orkar du så skrik..... Be om ett tredje utlåtande. Förbannat vad dåligt.
    Jenny, kom ihåg nu alla mål och fira för varje mål. Många små mål och mycket firande är det bästa. Stor varm kram kommer här från mej. /Lena Degerman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en alldeles utmärkt plan med små mål och en massa firande. :) Kram <3

      Radera
  8. Tråkigt besked. Men be om ett till utlåtande! Styrkekramar till dig! Tänker på dig! Kram Ann

    SvaraRadera
  9. skickar en stor Kram och säger bara FAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNN så får de inte göra du har nog med allt och behöver inga olika besked och SJÄLVKLART DU fixar det här från Ulle

    SvaraRadera
  10. som det står på armbandet *fuck cancer* ,du grejar det här Jenny ,kram ggr 100

    SvaraRadera