fredag 31 augusti 2012

Platt på heltid?

Tveksam till att min kropp accepterat att jag har fått ett bröst bortopererat.
Envisas med att "växa tillbaka" hela tiden,  visserligen inte i samma takt som tidigare, men sakta men säkert
så smyger det sig på plats igen.

Vid det här laget har jag mer eller mindre gett upp inlägget, tar på det om jag ska ut på stan eller så, men hemma, ute på gården, affären, ungarnas skola, så orkar jag inte.
Det enda som händer är att det börjar klämma och vara irriterande då det redan finns en form av "bröst" där.

Önskar att man hade vetat innan hur tiden efter operationen skulle vara, men då det skiljer sig så mycket från person till person, så förstår jag att det inte går att säga så mkt.
Men då det inte sas något alls egentligen, så var väl ärligt talat min inställning att det skulle bli rätt problemfritt.
Att de kanske inte sagt något för att ingen visste hur det skulle bli just för mig, tänkte jag inte ens på.

Men det ska vara övergående, det har de sagt i alla fall, att allt kommer att bli bättre med tiden.
Fast det är klart, då det också är individuellt hur lång tid det kan ta, så kan de inte säga så mkt.

Idag blir det på med inlägget en stund och in på stan, ska hämta en BH som jag beställt, anpassad för just inlägg och förhoppningsvis kommer jag få möjlighet att använda den någon gång.

Hur är det med förkylningen då?

Jo tack, det känns bättre än igår, men jag har ju visserligen knappt vaknat ännu.

1 kommentar:

  1. Du är en förebild för många Jenny. Man ska inte göra något bara för att det "ska vara så". Go Jenny!! =) Kram /Evelina

    SvaraRadera