måndag 20 augusti 2012

Får jag vila nu?

Vilken jävla dag det blev....

Tandläkaren var nästan 20 minuter sen och från att ha upplevt honom som en kul och trevlig filur så var han idag mest bara seg och jobbig.
Aldrig blev han då färdig och när jag såg i ögonvrån att klockan närmade sig inbokad tid för läkarbesök tickade hjärtat snabbare än på en rädd hare.

Fy fasen va stressad jag blev.

Jag som ställt in mig på att allt skulle gå så smärtfritt och visserligen hade det gjort det om tandläkaren inte sölat.

Tio minuter i tre kom jag inspringande på kirurgmottagningen, anmälde mig i luckan och jag kan tänka mig att det syntes på mig hur stressad och frustrerad jag var.

Tack och lov så hade doktorn fortfarande tid med mig och efter att ha tittat på mitt nya "bröst" så fällde han kommentaren, som helt klart är dagens höjdpunkt:
- Har du haft sådär snyggt bröst någon gång?!

FYRA dl vätska senare, så var det snygga bröstet borta. Men vad gör väl det när det onda försvinner samtidigt...
Visserligen blir jag alltid lite mör efteråt, men i jämförelse är det en piece of kaka...

Sen stress hem, iväg och handla, iväg och äta och sen hem och stress med att få ordning på ungarna inför skolstarten imorgon.

Får jag vila nu?

1 kommentar:

  1. Hur var det nu du sa att jag skulle göra... Lägga mig, ta på mig öronproppar och sova?! Tycker du skulle lyssna på dig själv lite ;-)

    //Linda

    SvaraRadera