torsdag 23 augusti 2012

Energiknippe

Vaknar trött, sliten, utmattad och inte ett dugg utvilad.
Klockan visar 06:10 och ska vi hinna fira lillan på 7-årsdagen, så är det bara att kasta täcket och kravla sig upp ur sängen...

Tunga fötter upp för trappan, öppnar rullgardinen, petar på stortjejerna och hela familjen sjunger "Lottas födelsedagssång", till och med födelsedagsbarnet själv sjunger, med ett stort leende.

Bubblar i mig, när jag inser vilken fantastisk familj vi är och sen sköljer energin över mig...

Den här dagen har potential att bli den bästa dagen på väldigt länge och trots att mannen hade stränga order till mig:
"Nu tar du det lugnt idag", så ska jag göra allt jag bara vill och orkar, för jag känner att lusten att göra det finns, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar