onsdag 22 augusti 2012

Pappersanalfabet

Stirrar på papperna från Försäkringskassan, inser att jag aldrig kommer att kunna fylla i dom själv.
Får inte ihop frågorna med några svar, vet knappt vart jag ska kryssa ja eller nej.

Hatar papper, hatar formulär, enkäter, intyg och annat elände som det ibland krävs att man fyller i.
Blir nollställd, även om det handlar om mig och jag vet bäst vad som ska fyllas i så blir det blankt.

Fylls med samma känsla som när man satt i skolbänken med ett prov framför sig som man helt och hållet glömt att plugga till, det blir panik och ångesten över att svara fel infinner sig...

Allt för många gånger har jag fyllt i papper till Försäkringskassan och A-kassan och fått dom skickade tillbaka, rader markerade med överstykningspenna och en post-it lapp att jag glömt eller svarat något som inte dom tycker stämmer.

Avskyr papper, föraktar dom.

Måste ju finnas någon som kan hjälpa mig att fylla i skiten, för jag vet vad jag vill framföra, men jag vet inte hur jag ska bära mig åt att förmedla det på ett formulär där svaren ska anges med kryss eller kortfattade meningar.

Jag vet att om jag fyller i och skickar in så blir det fel och struntar jag i det, går det åt helvete.

Pest eller kolera, det är bara att välja, men idag känns det omöjligt...

3 kommentarer:

  1. Jag kan komma och hjälpa dig om jag kan! Hör av dig i så fall 0702278550! Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Gå till Försäkringskassan och be att de hjälper dig att fylla i, det finns en kundtjänst just för att hjälpa till...

    SvaraRadera
  3. Prata med din kurator på lassa, om du har nån, hon/han kan alla sånna där papper och vet precis vad som ska skrivas.
    Kram Papps

    SvaraRadera