fredag 24 augusti 2012

Igår upp, idag ner

Misstänkte nästan att det inte skulle vara för evigt...

Gårdagen flöt på hur bra som helst, pallade med städning, kalasfrämmande och livet i allmänhet.
Hade inte ens problem med att hålla mig vaken framför teven igår kväll, helt klart någon form av rekord.

Men sen då?
Jo, sen vart det en ny dag och jag tror att jag förbrukade hela veckans ranson av energi igår, för idag står ögonen i kors, jag har redan hunnit brinna av en gång idag och tårarna har sprutat på morgonen.

Lagom är bäst, och kanske är det så att mannens order att ta det lugnt faktiskt är något jag bör försöka lyssna på.
Ska försöka det idag, men utifall att jag börjar känna mig piggare, så lovar jag inget...

I övrigt då?

Börjar känna mig nervös, småpirrar i magen inför den 4/9.
Då faller domen, det är då jag får veta vad det är för typ av cancer som valt att bosätta sig i mig och om det fanns spår av spridning till körtlarna.
Gör faktiskt lite ont i magen när jag tänker på det, men jag hoppas att det faktum att jag reagerade snabbt när jag väl hittade knölen, har hindrat eventuell spridning...

Sen har mitt "bröst" växt tillbaka igen, får ju aldrig vänja mig vid min "nya kropp" om det ska hålla på så här. Tyvärr hade de inte tid att hjälpa mig förens på måndag, så jag får stå ut över helgen och hoppas att det inte fyller på så mkt mer...

Tanke; Kan det vara så att det fyller på sig mer när jag stressar runt en massa?


1 kommentar:

  1. det är inte lätt att ta i lagom ,jag får också höra ta det lugnt, jag tror man övertalar sig själv att det kommer gå jätte bra för att sedan inse att man skulle ha lyssnat men jag har inte lärt mig iaf efter mina snart 25år som sjuk, men jag tror ändå att man ska vara glad att man har viljan och inre styrkan att vilja göra allt och lite till (det brukar iaf mina läkare säga även efter det skitit sig å jag svimmat å är på akuten ) , vi håller alla tummar och tår att du ska få ett så positivt besked som man kan få den 4/9. Även fast du är slut idag var stolt att du har styrkan och viljan att göra allt och lite till vila nu så kommer styrkan tillbaka och du kan göra massor igen Kram från Ulle

    SvaraRadera