måndag 6 augusti 2012

Elefanter i magen

Inskrivning på kirurgen idag, provtagningar och genomgång av operationen.
Känns som att det flyger omkring elefanter i magen på mig, kanske mest för att jag inte vet riktigt vad som komma skall.

Har aldrig någonsin varit sövd, aldrig blivit opererad, mer än en gång i munnen.
Jag har ingen aning om vad det egentligen handlar om.

Ovissheten är värst, att inte ha nog kunskap för att känna att jag har kontroll över situationen.
Förhoppningsvis rätas alla frågetecken ut under dagen och jag kan sova lugnt inför operationen imorgon.

Känner mig rädd över hur jag ska se på mig själv efter operationen, rädd över hur andra ska se på mig, orolig hur mitt inre ska påverkas av att skalet förändras.

Bestämmer mig för att försöka ut i det yttersta att hålla ryggen rak, huvudet högt och inte gömma mig.
Inte låta sjukdomen ta över.

FAN!

Önskar att jag orkar hålla mig lika stark som alla säger att jag är...

3 kommentarer:

  1. ditt inre ändras aldrig av att det yttre gör det du är samma underbara Jenny , jag har varit sövd massor och just de är inget att oroa sig för man somnar lugnt in å så är operationen över att andra tittar skulle jag vilja säga inte händer men tyvärr är något man måste leva med jag brukar säga att det är för att jag är så jävla snygg som alla tittar pekar och komenterar när jag har rullator , man får aldrig gömma sig rullatorn och min sjukdom är inte jag utan något jag lever med jag är Ulle 37 årig fru å Mamma pecis som alla andra . Kom alltid ihåg att sjukdomen är inte du du är Jenny, fru å Mamma som just nu måste leva med en sjukdom som du måste kämpa dig igenom för att senare vara frisk igen, tänker på dig å det är bra du skriver av dig många kramar från Ulle med familj <3

    SvaraRadera
  2. Att vara stark innebär inte att man inta kan ha stunder/dagar när man känner sig ledsen, orolig och låg. Att vara stark innebär, för mig, att man orkar gå vidare från en dålig dag med tanken/tron att nästa dag kommer att bli bättre.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är rädd för allt detta skrämmande & alla frågetecken. Du är inte svag för att du visar att du är rädd och att du känner dig liten, det är en styrka att kunna göra det. Tänker på dig och de dina, behöver du prata så hör av dig. Stora kramar

    SvaraRadera