onsdag 5 december 2012

Vilken smärta

Ligger i soffan.
Gömmer mig under dubbla filtar
och fryser.

Trött, har knappt sovit sen igår.

Började gårdagen med en promenad på lasarettet för provtagning.
När jag kom hem kände jag mig pigg och tänkte att lite skottning har ingen dött av.

Under tiden jag skottade började jag få kramper i magen, skottade lite till.

Idiot!

När kroppen sa ifrån helt gick jag in och spenderade resten av dagen och natten,
frysandes, krampandes, kräkandes...
Kan inte minnas att jag någonsin haft så ont i magen.

Har gått bättre idag.
Fått i mig hyffsat med mat och fått behålla den.

Pratade med Umeå som tyckte det lät som biverkning från cyton.
Kunde avvakta hemma så länge jag inte börjar om och kräkas.

Så här ligger jag nu.
Zappar fram och tillbaka mellan all sköns märkliga program.
Längtar till kvällen och hoppas på en god natts sömn.


För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar: