måndag 17 december 2012

Otur eller klumpigt?

Sista veckan har inte varit min vecka.

Började med att jag fick en blodblåsa när jag gjorde lakritskola,
klämde mig mellan kolan och plåten när jag bröt kolan i bitar.

Sen lyckades jag att droppa knäck på fingret, blev en läbbig blåsa som naturligtvis
gick sönder och har nu blivit till ett ont sår.

Sen har jag vid något annat tillfälle lyckats bränna mig på ena knogen, misstänker att det
var vid pepparkaksbaken, för ugnen bränner jag mig alltid i...

Men igår var värst, kokade spagetti i godan ro och skulle lyfta locket på pastapannan av någon anledning.
Då jag alltid har locket lite på glänt, så hade det kommit vatten på locket,
det vattnet hällde jag över tummen.

SMÄRTA!

Kalla det otur eller klumpigt, vilket du vill, men ont som fasen gjorde det och nu har jag en
blåsa på 4x2x1 cm. ungefär.

De tidigare småsåren har jag inte brytt mig om, men igår slogs jag av tanken att jag ska göra en behandling på onsdag.
Om blåsan spricker eller att jag slår i den eller vad som helst som gör att det blir ett öppen sår, så finns det stor risk att det blir en infektion när jag väl gjort behandlingen.

Hade jag inte genomgått en cellgiftsbehandling, hade jag förmodligen punkterat den, satt ett plåster och hoppats att det skulle gå vägen.
Nu ringer jag istället hälsocentralen och känner mig nojjig och superfånig.

Men jag antar att det är det bästa att göra, får väl se vad dom säger och vad dom tycker att jag ska göra.
Jag klandrar dom inte om dom tycker det var klantigt och onödigt, för jag är beredd att hålla med.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. Det är inte klantigt utan otur ,tycker inte alls det är onödigt självklart ska man ringa speciellt som du nu ska göra behandlingen ,viktigt att göra allt för att du ska må så bra som det bara går, Stor Kram från Ulle

    SvaraRadera