tisdag 18 december 2012

Ja men då var det tisdag igen

Gissa vad jag har gjort idag?

Ja, precis, det är ju tisdag och tisdag innebär provtagning.
Och det är nu det gäller, är alla värden ok,
så drar jag till Umeå imorgon på morgonen.

Hoppas så innerligt att allt ska se bra ut så jag för en gångs skull
inte behöver stå och stampa flera veckor i onödan.

Känner mig positiv, magkänslan är bra,
det känns som att det blir av imorgon.

Samtidigt är jag in i helvetes jävla skitnervös,
orolig, men samtidigt nyfiken över hur jag ska uppleva Taxoteren.

Rätt så blandade känslor kort sagt, men jag överlevde Fec:en,
då ska jag väl överleva det här också.

Hoppas dom hör av sig fort till mig idag, så jag får veta om jag får åka eller inte.
Man kan ju tycka vid det här laget att jag ska vara van att vänta,
att jag ska ha lärt mig att vänta.
Men det är fortfarande lika jobbigt och hur mycket jag än försöker koppla bort
så snurrar tankarna runt i skallen på mig.

Snabbt och positivt svar vill jag ha, imorgon vill jag ta nästa steg i behandlingen!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar: