torsdag 27 december 2012

Ja men yes så jävla bra!

Återigen får man vara sådär sjukt lycklig,
över något man egentligen inte vill...

När jag kom in till doktor Z idag,
såg jag direkt att turen var på min sida.
Min rosa VIP-biljett till dagvården låg och väntade på mig.

Lycka är att få ta sig vidare med behandlingen...

Tack för alla hållna tummar,
både här och på Facebook.
Det hjälpte den här gången!

Så ikväll blir det hotellmys
och imorgon väntar kur ett av Taxotere.

Fick för övrigt  penicillin utskrivet för att ta för att undvika
infektion i dumtummen,
Blir nog bra det,
det säkra före det osäkra.

Bävar nu för kvällens dos av Betapred (kortison)
16 härliga tabletter ska jag ner med,
tycker att 8 smakar illa nog.
Men det är för en god sak och
klarar jag det här, klarar jag allt!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

15 kommentarer:

  1. Gulle dig Jenny, vet inte vad det här ska vara bra för men antar att när du är ute sen, frisk och kry...då har du lärt dig något som vi andra inte förstått. Vad vet man väl inte riktigt ännu! :-) Det är väl inte meningen heller...KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä du, det är nog inte meningen att man ska förstå. Försöka acceptera, ta det för vad det är och växa som människa är nog det bästa man kan göra, även om det inte är det lättaste alla dagar. Kram!

      Radera
  2. Imorgon får du behandling ja, men hur många har du missat? Kan knappast vara bra att gå omkring med obehandlad cancer... Jag känner ingen som har varit så svårbehandlad som du, man kan ju fråga sig vad det beror på??
    Dessutom tycker jag att du är för gammal för att svära och använda omoget språk, du skriver faktiskt på en tidning. Och när man bloggar på en tidning ska man tåla alla typer av kommentarer, utan att bli sur o förbannad som jag har sett att du kan bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du anonyme åsiktsyttrare, för det första måste jag bara fråga om man någonsin blir för gammal för att svära? Visst, jag vet att det är brist på ordförråd, men det är ett sätt för mig att uttrycka saker som jag inte kan sätta ord på. Sen om nu Norran som jag länkar min blogg på tycker att jag svär för mkt, är de välkomna att meddela mig det. Det är upp till dom. Hörde en kvinna häromdagen som åtminstone var 30 år äldre än mig som svor vitt och brett, var och varannan mening. Gillar du inte mitt språk, läs inte min blogg.
      Angående min behandling, jag har lågt antal vita blodkroppar "normalt" sätt, vilket gör att jag är svårbehandlad, däremot har jag inte missat en enda behandling, det har bara tagit längre tid än för en del andra. MEN jag är inte ensam, jag vet väldigt många som har varit i samma situation som jag. Men tack för att du inger mig tvivel på att min cancer ska kunna bli botad. Det värmer.
      Angående att jag blir sur och förbannad på grund av kommentarer, det har hänt en gång att någon lämnat mindre smickrande kommentarer. Och om jag vart sur och förbannad vet jag inte om jag tycker att du ska svara för. Jag vart ledsen, förbannat jävla ledsen.
      Som jag skrev då, det här är min plats och jag skriver vad jag vill, om vad jag vill, hur jag vill, på vilket sätt och på vilket språk jag vill. Gillar du det inte?
      Läs inte!
      Kommentera inte!
      Jag behöver stöd, råd, en axel att luta mig mot.
      Jag behöver inte någon som sätter sig på mig och trycker ner mig.
      Och du, jag är inte förbannad och sur just nu, jag är ledsen och upprörd. Tro inget annat.
      Borstar av mig dina åsikter och samlar kraft och mod inför morgondagens behandling.
      Och jag hoppas faktiskt att du aldrig ska behöva gå igenom samma skit som jag gör just nu.

      Radera
  3. Det är en dagbok och ett sätt att bearbeta på. "Hej" du kan ju slänga dig i väggen. Har du inget vettigt att säga så låt bli att säga det. Finns få starka som jag vet av som är så stark som Jenny. (ursäkta grammatiken)

    SvaraRadera
  4. Tycker du är otroligt stark och beundrar dig och din styrka enormt. Stort lycka till imorgon. Kram

    SvaraRadera
  5. Jenny, du är stark du klarar av detta & svär så mycket du vill. Tusen kramar och hoppas behandlingen flyter på bra imorgon.

    SvaraRadera
  6. Tror och hejar på dig. Du är en kämpe. Lycka till imorgon. Kram

    SvaraRadera
  7. Ofog av Hej att uttrycka sig om en människa han/hon inte känner! Verkar som om det är någon som är avundsjuk på hur stor effekt/uppmärksamhet din blogg har/får på alla oss andra. Och någon kanske är avundsjuk på din möjlighet att synas i dagstidningen, med eller utan svordomar! Hejar på dig du fantastiska människa, du har så många som tror på dig och följer dig i din kamp! JÄVLIGT bra svarat förresten och lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  8. Fegt, fegt att gå ut på facebook och beklaga sig. Jag märker att du har väldigt svårt att ta motgångar. Och du har ingen aning om min sjukdomshistorik. Det finns faktiskt bröstcancerföreningar du kan gå med i! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fegt är att vara anonym och trycka ner den som ligger. Inte att ventilera sig till sina vänner.
      Men att du tar dig tid att söka upp mig på FB visar ju att du antingen är väldigt intresserad av vad jag har för mig eller så finns du på min vänlista och det hoppas jag verkligen inte.
      Din och min sjukdomshistorik har dock inget med varandra att göra.
      Då vi alla hanterar saker olika.
      Men jag säger det igen är min blogg så störande för dig, vänligen läs inte.
      God fortsättning till dig och lycka till med vad du än nu kampas med för sjukdom.

      Radera
    2. För övrigt just nu känns mina vänner och MIN dagbok som ett bättre alternativ än en bröstcancerförening.
      Som sagt vi är alla olika.

      Radera
    3. Men hallå måste bara skriva att oavsett om du har en sjukdom eller inte så är det väl ALDRIG rätt att trycka ner andra människor och att det är fegt att vara anonym det tycker jag verkligen det visar ju att du vågar inte stå för det du skriver Att Jenny klarar av motgångar är den period i livet hon lever just nu verkligen bevis på. och visst alla är vi olika men ditt sett att trycka ner andra är aldrig ok ,jag lever också med en sjukdom som gör mitt liv väldigt annorlunda men det betyder ju inte att jag inte har förståelse för andra och deras problem och förståelse för hur de hanterar sin situation(vilket du verkligen inte har ) och jag vet att Jenny är en underbar och väldigt omtänksam person som skriver en blogg om HENNES tankar och HENNES känslor i kampen för att bli cancerfri igen . känns som jag skulle kunna skriva massor blir så irriterad men framför allt så tycker jag otroligt synd om dig som känner att du måste trycka ner andra för att klara av ditt eget liv eller vad du nu har för galen anledning till att skriva så här nu ska jag fokusera på något annat dina galna ord är inget jag tänkt ödsla den lilla ork jag har idag på / Ulrica Ulle Andersson

      Radera
  9. men hallå hur fan kan man skriva så elakt.men det finns ju idioter och det här är tydligt en av dom , Har du bara elakheter att skriva skriv inte och gillar du inte Jennys språk skit i att läsa. Sen att skriva bara elakheter och sen vara anonym är fegt,Jenny skit i den där sjuka kommentaren DET KOMMER GÅ BRA 2013 ÄR DITT ÅR Många kramar från Ulrica (Ulle) Andersson

    SvaraRadera
  10. Blir bara riktig arg när jag läser vad hej. Skriver. Jenny vi i familen / släkten vänner finns för dig följer din resa. Ställer alltid upp. Massa kramar till världens bästa och underbara moster.2013 blir ett bra år. Då har du klara av allt det här ge en kram till flickorna från mig hoppas jag att vi åker upp snart så man få träffa er alla :)
    / jessica käck!

    SvaraRadera