torsdag 20 december 2012

Sista-minuten-klappar

Lycka är att vara klar med alla julklappar
eller nästan klar i alla fall.
Tre paket fattas och två är ännu inte inslagna.

Snart i mål!!

Morgondagen får vigas åt att införskaffa det sista,
sen ska barnen köpa åt varandra också.
Brukar bli ett par kaotiska timmar på Barnens Hus då ungarna
turas om att sitta i bilen medan jag springer omkring där inne med den
tredje som alltid har beslutsångest och mest hittar saker som i sista minuten
ska läggas till på önskelistan...

Åh vad jag längtar!

Men det brukar alltid gå bra och alla överlever för att sedan göra om samma sak ett år senare.
Ska väl vara glad så länge de fortfarande lyckas hitta saker på Barnens Hus,
värre blir det den dagen då man ska springa med dom runt alla butikerna på stan.

Förutom shopping ska jag imorgon ringa vårdcentralen igen.
Har haft blåsan under skydd nu sedan i måndags och jag vet inte,
tycker inte att det verkar hända något magiskt med den.
Sköterskan sa att jag kunde ta bort alla förbanden efter några dagar,
men jag kände mig inte sugen på att gå omkring med den oskyddad då den lär spricka.

Ringer nog och frågar hur dom tänkte, för hon pratade om att de skulle kunna hjälpa mig
att ta bort skinnet och lägga om det igen, men jag vet inte om hon menade efter det att
kroppen tagit hand om vätskan.

Måste bli bättre på att ställa alla dessa frågor som dyker upp i huvudet så slipper jag gå
och fundera senare...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar