lördag 8 december 2012

Mardrömmar

Varit en skitnatt!
Hade jättesvårt att koppla ner hjärnan efter gårdagen,
sista gången jag kollade på klockan så hade hon hunnit bli tre.

Måste hitta mig en tystlåten natthobby.

Sen, förmodligen på grund av allt snurrande i skallen så kom mardrömmarna.
Aldrig haft så mkt mardrömmar som sedan jag började med cellgifterna.
Att vakna av att man skriker hjälp rakt ut och att pulsen är så hög att det låter
i huvudet som om nån bankar på dörren, kan inte vara hälsosamt.

Somnade om kring fyratiden, möttes åter av mardrömmar.
Vaknade klockan sex av larmhelvetet jag glömt stänga av.

Somnade om, och vaknade igen klockan nio, med en strålande idé
och ett lysande humör...

Märkligt hur det kan bli.

Är tröttare än tröttast, lycklig och sprallig och lite förvirrad just nu.

Idéen får jag återkomma till senare tror jag, när jag tänkt lite mer på saken.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar