tisdag 11 december 2012

Boob-in-box

Så var det tisdag igen,
tisdagar för mig innebär numera provtagning.

Kändes däremot tveksamt om jag skulle lyckas
ta mig upp på lasarettet i morse då jag har en höft som tar död på mig.

Låter som en gammal tant, men vinterhalvåret är ett rent helvete värkmässigt
och när det växlar mkt i temperatur, blir det då ännu värre.
Som sagt, tantvarning.

Men jag tog mig dit och som vanligt är det klart på ett ögonblick,
blir spännande att höra vad som hänt med värdena sen förra veckan.

Efter provtagningen gick jag upp på kirurgmottagningen.
De ringde igår, för att  mitt nya bröst har kommit.
Kunde hämta det i receptionen.

Bisarrt... Inte varje dag man bär hem sitt bröst i en påse.

Hade väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att det skulle bli så här.
Att jag skulle behöva en bröstprotes.

Skitcancer!

Men jag är glad att alternativet finns tills det nån gång i framtiden är dags för rekonstruktion...

Boob-in-box

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. You go girl! Detta klarar du utan problem! Kom ihåg första gången jag träffade dig på radion då jag gjorde prao där. Coolaste bruden jag träffat! Sen så när jag började på xzakt och du jobba med aaarga kunder. Vilket jvla tålamod! Familjen Nilsson/Holmgren/Karlsson hejjar på! Säg till om du behöver hjälp med något!

    SvaraRadera