söndag 31 mars 2013

Förkyld?

Känt mig torr i halsen sen en vecka tilllbaka ungefär.
För ett par dagar sedan började det kännas lite obehagligt när jag sväljer.
Och igår fick jag plötsligt svårt att andas.

Känner mig inte förkyld,  känns inte heller som att det är astman som strular,
tar Symbicort men det hjälper inte.
Känns trångt i halsen, det är som om luften jag andas är tjock.

Det måste vara en förkylning, kan inte tänka mig att
strålningen ska påverka på det här sättet.
Dom strålar ju mot halsen,  inte lungorna...

Det måste vara en förkylning som försämrar astman.
Men varför hjälper inte Symbicorten?
Och varför känner ja mig inte sjuk?

Jobbigt att inte kunna andas ordentligt,
inte kunna dra fulla andetag,
jobbigt att hela tiden ha en känsla av tryck över bröstet.

Avvaktar och hoppas att det ger med sig
annars får jag ta upp det när jag är tillbaka i Umeå.

Om jag ändå hade känt mig förkyld,
då hade jag i alla fall kunnat sätta fingret på vad som är fel.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar