onsdag 6 mars 2013

Vart är jag?

Bryter ihop och kommer igen...
Rasar och reser mig...
Tappar fotfästet men står till slut stadigt...

Att inte veta vad dagen ska bjuda på,
att inte veta hur länge jag orkar, om jag orkar...

Ingen dag är den andra lik.

Ibland mår jag bra när jag vaknar, lever förmiddagen i 180,
för att sen sjunka som en sten på eftermiddagen.
Andra dagar vaknar jag med en klump i magen och ett tryck på axlarna som aldrig ger med sig
och vissa dagar försvinner det och jag orkar leva.

Livet, jag vill ha tillbaka livet.
Jag vill ha tillbaka makten.

Spelar ingen roll hur mycket jag bestämmer mig för något,
när jag väl ska ta tag i det, så är det inte ens säkert jag tar mig ur stolen.
Eller så kommer jag igång, men tappar all ork och energi efter en liten stund.

Längtar efter mig själv idag...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar