fredag 29 mars 2013

Den stora tröttheten

Har inte orkat skriva.
Sedan i tisdags har jag knappt sovit.
Snurrat mig genom nätterna och när jag vaknat på mornarna
har det känts som att jag nyss somnat.

Kom hem från Umeå igår och
spenderade hela eftermiddagen/kvällen gäspande
Trodde naturligtvis att bara jag fick lägga mig i min egen säng,
på min egna kudde så skulle jag somna...

Men jag har snurrat i natt igen.
Rastlös, pirr i kroppen,  frustrerad.
Vaknade tidigt efter att ha sovit kanske fyra timmar.

Äter inga mediciner nu, förutom värktabletter,
så någon anledning till varför jag inte kan sova hittar jag inte.
Visserligen har jag tidigare i livet haft svårt att somna periodvis
men med tanke på hur trött jag är så får jag inte ihop det.

Ligger inte ens och grubblar.
Är helt tom.
Men ändå så kan inte kroppen komma till ro.
Känner mig obekväm.

Men det är skönt att vara hemma iallafall.
Fyra dagars påskledigt med familjen känns välbehövligt.

Glad påsk till dig från mig!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. Glad Påsk på er och njut med familjen <3 <3 <3 /Ulle

    SvaraRadera
  2. Glad påsk till dig och familjen, hoppas du får börja sova och att ni får en härlig helg tillsammans! /Ewa

    SvaraRadera
  3. Gla Påsk till dig och familjen! Tanka kärlek och kramar nu.....! Krrram: Heléne

    SvaraRadera