fredag 1 mars 2013

Stirrar livet i vitögat

Skulle vi kanske kunna ta och backa bandet?
Troligtvis skulle jag till slut sitta där jag gör idag ändå,
för det finns inga val jag kunnat göra för att förändra min situation.

Men kan vi ändå backa bandet,
ge mig i alla fall tillbaka mina 10 senaste år
så lovar jag att inte glömma bort att njuta.

Spridningen är ett faktum,
storleken på spridningen oklar till röntgensvaren kommer.
Det jag vet i nuläget är att jag har ett antal förändringar
från nyckelbenet upp på halsen och förhoppningsvis är det det enda.

Behandlingsplan har jag ännu inte fått då Dr Y skulle ringa mig som det lät under helgen.

Samtidigt som jag nu sörjer beskedet så försöker jag klamra mig fast.
Tänker inte ge med mig,
tänker inte ge upp,
tänker inte tillåta mig själv att låta sjukdomen ta över.

Mitt liv började för snart 35 år sedan,
mitt nya liv börjar redan idag,
varje dag är från denna dag lika värdefull och livet väntar inte.

Njut min vän, njut!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

12 kommentarer:

  1. Alla, alla, alla tankar och all kärlek till dig. Ge aldrig upp! kram Milla

    SvaraRadera
  2. Alla tankar åt dig faster, jag vet att du klarar de här du är ju från Andersson släktet! <3 Det kommer att bli bättre kämpa på du är en riktig kämpe!! <3 Kraam Amanda

    SvaraRadera
  3. FAN FAN FAN FAN FAN FAN en tår rinner ner för kinden för jag blir både arg och ledsen , men jag älskar din inställning för även när det är tungt å tårarna sprutar och man inte orkar med allt så finns den där viljan och kämparglöden och den tar en långt.DU fixar det här DET är jag SÄKER på ,jag blir bara så arg att du ska måsta hitta nya styrka och börja om igen STOR KRAM till dig och hela familjen för att stå bredvid kräver också massor av styrka det måste jag ständigt påminna mig om när jag tycker att Jonny har det lätt som är den friska <3 <3 <3 <3 /Ulle

    SvaraRadera
  4. Alla tankar går till dig och din familj Jenny. Har tänkt på dig hela dagen och hoppats och hoppats att du skulle få ett positivt besked. Det blir bättre, du fixar det här, du är otroligt starkt. Kramar

    SvaraRadera
  5. Har tänkt på dig hela dagen, du är så stark, alla kramar
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Många tankar har varit dina idag...
    Så skiiit det kan bli...
    Men du reser dig snart till Kamp! Starkare än nånsin!
    Kraaam <3

    SvaraRadera
  7. Som många andra så har jag tänkt på dig i dag. Hoppats och tänkt. När jag läser så blir jag ledsen men ska någon rida starkare ur detta så är det du.
    Det finns en visdom i det att livet inte väntar. Jag är snart 40 och inser att jag fortfarande väntar ibland...
    ...
    4 minuter senare stirrande in i skärmen har jag tappat tråden... känner mig tom...återkommer när jag laddat lite energi.
    Kämpa på vännen, du är en inspiration! Kram
    Kram

    SvaraRadera
  8. En värmande tanke till dig!

    SvaraRadera
  9. Fan också...stor varm kram till dig

    SvaraRadera
  10. Många styrkekramar <3 Eva

    SvaraRadera
  11. Sänder tankar med styrka till dej och din fina familj! Kram/Annica

    SvaraRadera