måndag 4 mars 2013

Om man skulle landa nu då

Har varit en tuff helg.
Pendlat mellan hopp och förtvivlan,
varit övertygad att Mr C tagit över hela kroppen.

Ångesten har gjort det svårt att både äta och andas.

Blev lovad att Dr Y skulle höra av sig till mig
men telefonen har varit tyst,
ända fram till nu på morgonen.

Dr Y lät optimistisk,
röntgen visar inga tecken på övrig spridning,
körtlarna på halsen har alltså drabbats av ett
"lokalt återfall" och som jag förstått det,
så är det inte helt ovanligt...

Då jag inte klarar av cellgifterna så bra,
så har han bestämt att vi skippar dom för nu.
Istället blir det extra strålning på halsen för att på så sätt
mota bort Mr C.

Känner mig lättad, känns som att jag kan andas igen.

Jag kommer att fixa det här!!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

6 kommentarer:

  1. klart du ska fixa det här ,blir sååååå glad när jag läser att Mr C stannat där han är och nu ska han bort bort bort blir bra att vräka honom nu så han flyttar å aldrig kommer tillbaka , ha en bra dag Kram från Ulle

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra. Hoppas ni får en bra sportlovsvecka!/Lotta

    SvaraRadera
  3. Jaaaa jippii :D Skönt med ett optimistiskt besked i allt elände!!

    SvaraRadera
  4. Så skönt att höra Jenny, trots att det inte gör att du hoppar av glädje. Men detta fixar du Jenny. Kram och hoppas att dagen blir lite bättre än helgen har varit. / Lena Degerman

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt att höra Jenny! Jag har tänkt på dig hela helgen. Långa varma kramar
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Det var glädjande nyheter. Keep the fire burning. //Junker

    SvaraRadera