måndag 11 mars 2013

Jag har övat halva mitt liv

 1996
Jag och klasskompisen kommer på att vi ska raka av oss håret.
Varför vara som alla andra?
Jag kände mig stark och rebellisk!

2011
Blir less på mitt långa hår, rakar halva sidan "som alla andra"....
Men varför vara som alla andra?
Jag kände mig stark och trygg i mig själv!

2012
Rakar av mig håret inför stundande cellgifter.
Varför inte ligga steget före?
Kände mig stark och redo för utmaningen!

2013
Håret kommer tillbaka efter en tids frånvaro.
Grått, tunt och med ett eget liv.
Ser mig i spegel och känner mig trött, gammal och sjuk
iklädd ett hår som känns som att det skriker CANCER!!.
Behåller hemskt gärna mössan på även hemma

Frågar mig själv varför?
Jag har ju övat på det här, halva mitt liv!


För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

2 kommentarer:

  1. Åh Jenny, du är lika fin nu som någonsin förr! Men det gäller att komma till insikt själv, inte bara höra det från andra. Fast du verkar ju vara på god väg! Kram!

    SvaraRadera
  2. du är så otroligt fin i alla frisyrer och det silverblonda håret är snyggt hoppas att du snart åxå ser det vi andra ser att du är vacker i allt stor kram från Ulle

    SvaraRadera