fredag 31 maj 2013

Två veckor har gått

Två veckor med Xeloda,
två veckor som pendlat snabbt mellan högt och lågt.

Haft två veckor på mig att lära mig hur min kropp
fungerar med Xeloda och jag har lärt mig hur jag hanterar
de djupaste dalarna.

Nu väntar en vecka utan cellgift och DrX har "lovat" att jag
ska repa mig ganska fort.

Idag har jag varit och tagit prover inför kommande PET-röntgen
den 17 juni (vet fortfarande inte om jag vågar se hur det ser ut där inne)

Sen nästa vecka väntar ytterligare provtagning inför nästa
Xeloda-kur.

Och så får jag inte glömma fina kuratorn...

Fick för övrigt kallelse till Umeå och Dr Y idag.
10 juni är det dags och blir lite spännande att höra hans syn på allt som hänt.

Så det är mycket nu.
Drömmen om att få känna dig frisk mellan strålningen och PET-röntgen
gick i kras och plötsligt känns det som att varje dag påminner om MrC.

Men nu väntar dom som sagt en hyffsat normal vecka,
fysiskt i alla fall,  förhoppningsvis...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar: