fredag 24 maj 2013

En dag i taget

Trött, disträ, frånkopplad,
känns som att det fattas ett får eller två i hagen.
Klumpig, illamående och ont i huvudet.

Bästa sättet att sammanfatta hur läget är.

Fått nya värktabletter utskrivna i veckan
och sover nu mera som ett litet barn.
När jag minst anar det dessutom.

Igår tog jag en powernap sittandes på golvet
och i ärlighetens namn skulle jag nog kunna somna nu också
om jag bara stängde ögonen.

Jobbigast är nog ändå illamåendet,
har medicin mot det men kommer inte ihåg att ta den förens jag redan mår illa
och då tar det för lång stund innan det släpper.0

Ska jag däremit jämföra Xelodan med Fec och Taxoteren
så föredrar jag såhär långt Xelodan.
Jag orkar mer och vågar mig ut på kortare äventyr
och det känns skönt att inte var helt uppbunden pga MrC.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar