torsdag 2 maj 2013

Date med DrX

Varit till DrX idag,
vi satt först och bara pratade en lång stund.
Jag förklarade symtomen, påpekade knölarna
och vi pratade om lite annat också.

Sen undesökte han det jag påpekat
och drog slutsatsen att det mest troligt är en infektion
i lymfsystemet.
Det hade ett tjusigt namn, men det kommer jag inte ihåg.

Så lite prover togs och imorgon får jag svar om jag ska
käka en kur antibiotika.

Fortsätter att ta kortison som planerat då de ömma områdena
gett med sig sedan igår,  alltså tecken på inflammation...

Så inflammation och en eventuell infektion, nåja,
mest troligt inte MrC i alla fall.

Har för övrigt sovit skitdåligt inatt,
precis som jag räknat med.
Men känslan av utmattning och överkördhet
försvann när jag fått hutta i mig morgonens dos...

Duracellkanineffekten!

Bara välja, pest eller kolera?
Ha kvar skiten i kroppen och sova eller
bli av med all ev. skit och sova hemskt dålig.

Bort med skiten, tack!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar