tisdag 21 maj 2013

ont det gör ont

Spenderat halva natten ojjandes i sängen,
vridit och vänt på mig.
Hur jag än burit mig åt så har jag haft en sprängandes värk
över revbenen på vänster sida och i vänster axel.

Kan inte med ord beskriva smärtan
men den fick mig till slut att ge upp,
ta täcket till vardagsrummet och bänka mig i soffan.

Konstaterade snabbt att smärtan försvann när jag satt upp
och sen somnade jag.

Vaknar av skrikande väckarklockor i sovrummet och
en hemsk värk i ryggen.

Pest eller kolera, men jag fick då sova till slut.

Värken i ryggen kan jag hantera,  det är en bekant känsla
men det jag gick igenom inatt vill jag nog helst undvika.

Att värken över revbenen har med förra veckans händelser känns lite logiskt
och axeln kan ju mycket väl fått stryk då jag har en tendens
att spänna resten av kroppen då jag har ont någonstans.

Funderar om jag ska ringa direkt, ifrågasätta
eller om jag ska vänta en dag för att se om det fortsätter.

Minns jag inte fel så skulle de ringa idag för att stämma av
hur det går med Xelodan, kan ju nämna det då.

Väntar lite, ser hur det går, hör ingen av sig så ringer jag i eftermiddag.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar