lördag 26 januari 2013

Så var det det här med tavlorna

Funderar så mycket hur jag skulle ha gjort med den eventuella försäljningen av mina tavlor.
Eller rättare sagt, trycka kopior av mina tavlor.

Har inte haft orken och energin att gräva så mycket i vad det skulle kosta per kopia
men med tanke på att det troligtvis inte kommer att handla om några enorma volymer,
så skulle jag tro att det hamnar omkring en 50 kr bara i tillverkning/st

Så om jag då tänker högt:
De som nu trycker fram kopiorna åt mig ska ha betalt, jag vill ge en del till Cancerfonden och sen så är det ju  så klart väldigt roligt om det blir en slant, så att jag i alla fall kan bekosta nytt materiell för att måla nya tavlor.

Sen är det ju det här med att sätta ett pris på det man gör.

Förstår inte hur man ska tänka...

Så vad jag nu funderar på är om jag ska sätta ett "minpris"
Tänker tillverkningskostnad + min 200 kr (delar det 50/50) + ev. frakt
och att köparen då själv avgör om de vill betala mer...

Fast jag vet inte...

Vet du redan nu att du skulle vara intresserad av att köpa en tavla av mig till det priset,
så får du gärna maila franinsidan@hotmail.se vilken tavla du är intresserad av.

Skulle var skönt med någon form av konkret underlag innan jag rullar igång bollen...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar