torsdag 10 januari 2013

Normalläge?

Går omkring och är lite förvirrad.
Vaknade, inte alls särskilt trött i morse
och dessutom på ett riktigt bra humör.

Är det över nu?

Visst, ska väl inte säga att jag känner mig "som vanligt"
för då tar jag i.
Men känner för att göra saker idag,
det går inte fort,
inte på något sätt effektiv, men jag vill göra något...

Känns som att jag vaknat efter två veckors dvala,
förvirrad, vet inte riktigt hur jag ska hantera den energi som faktiskt verkar finnas i kroppen.

Passar på att städa undan lite, onödigt att slösa energin på det kanske,
men det är säkrast att passa på.

Gick igenom en hög med papper och hittade då något väldigt intressant.

När jag var nere i Umeå och tog sista Fecen fick jag en lapp av Dr Y
med hur mycket kortison jag skulle ta dag 1 - 8 under Taxoteren.
Den lappen lyckades försvinna i högen med papper och när jag var nere
och fick Taxoteren, fick jag en ny lapp av Dr Z med doserna...

Dr Ys Kortisonlista

  1. 16 st
  2. 16 + 16 st
  3. 16 + 16 st
  4. 8 st
  5. 6 st
  6. 6 st
  7. 4 st
  8. 2 st
Dr Zs Kortisonlista
  1. 16 st
  2. 16 + 16 st
  3. 16 + 16 st
  4. 12 + 12 st
  5. 10 + 10 st
  6. 8 + 8 st
  7. 6 + 6 st
  8. 4 + 4 st
  9. 2 + 2 st
Har under den här behandlingen gått efter Dr Zs lista och det skiljer 58 tabletter mellan de olika rekommendationerna...
Kan vara så att Dr Y på dag 4 - 8 sagt att det var x2, kommer inte ihåg, men det skiljer ändå 32 tabletter.

Kan inte låta bli att tro att den högre mängden kortison är en stor bov till varför det tagit så lång tid för mig att landa efter behandlingen.

Möjligtvis att jag får mer värk om jag nu nästa gång väljer att gå efter Dr Ys lista, men värken tar jag gärna bara jag får sova.

Kommer helt  klart att ifrågasätta detta när/om jag nu åker ner till Umeå till veckan.

För övrigt, mitt hår som vuxit hejdlöst sista två veckorna, började trilla av igen igår, så det var bara fram med trimmern igen, hade nästan hoppats att få behålla det den här gången...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

2 kommentarer:

  1. oh man... thats confusing! so you were taking more than you were supposed to maybe? When you say Cortisone is this Dexamethasone? The steroid... that stuff messed me up.

    Glad you felt a bit more 'alive' today!

    Your hair will make an appearance soon enough!

    Hugs

    SvaraRadera
  2. Confusing right! Well what i can understand its about the same. Its a steroid and well what can i say, it messed me up to. Or maby it was the Taxotere but I dont thinks so becouse it took a week before i broke down.
    Hopefully I can sort this out with my doctor next week....
    Hugs!

    SvaraRadera