måndag 21 januari 2013

Får jag vara trött på mig själv?

Trött på mitt eget gnäll?
Less på att höra mig själv säga samma sak om och om igen?

Får jag vara förbannad på hur orättvis jag tycker att den här skiten är?
Får jag vara arg för att jag inte orkar?

Får jag snälla bara vara?

Försöker ladda batterierna, hitta motivation och energi igen,
vart tog den vägen?

Jag vet att den finns där inne, någonstans gömmer den sig,
men tårarna är närmare....

Helvete!

Orkar inte klaga längre men hur mycket jag än biter mig i läppen
så slinker skiten ut.
För skiten måste ut.

En gång kvar!!

Det är verkligen bara en cellgiftsbehandling kvar,
men först måste jag ta mig igenom sviterna efter den senaste
och idag, idag känns det fruktansvärt tungt.

Tungt och ensamt...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. Självklart får du SKRIKA KLAGA GRINA OCH VARA FÖRBANNAD skriv av dig och gnäll ordentligt så ofta du känner att det behövs. oftast kan det kännas lite lättare iaf en stund sen får du skrika och klaga igen ingen i din närhet tycker att det är konstigt , alla har förstående för vilket helvete du går igenom men det svåraste av allt är att klara att släppa kraven man har på sig själv och tillåta sig själv att tycka synd om sig själv och att tillåta sig själv vara trött och gnällig för man måste få ha de dagarna också för att sen orka få tillbaka kämpar glöden och även glädjen i de små ljusglimtar som ändå finns. Stor kram från Ulle

    SvaraRadera