lördag 19 januari 2013

Hoppas nu på det bästa

Idag börjar nertrappningen av kortisonet.
Den här gången går jag direkt från 32 tabletter/dag till 8 tabletter endast på morgonen.

Lite orolig för att jag ska sjunka som en sten igen.
Samtidigt så har det ju bara gått tre dagar med strulig sömn motför sex dagar senaste behandlingen.

Men nu är jag beredd, tror jag...

Känns som att det är helt nya förutsättningar denna gång så i ärlighetens namn har jag ingen aning hur de kommande dagarna ska te sig.

Känner mig trött och pigg, har otrevlig magkatarr på besök men tack och lov så har blåsorna och svampen i munnen inte dykt upp ännu.
Och smaken fortsätter vara skum men konstigt nog börjar jag vänja mig med det, men längtar efter den dagen då allt smakar som jag förväntar sig.

En dag i taget, det är nog bästa alternativet och försöka vara beredd på att ta i mig hårt om jag faller...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar