onsdag 9 januari 2013

Det är så kallt...

Trött och väldigt frusen idag.
Magen fortsätter att bråka med mig och kanske är det just därför jag är trött och frusen.

Har inte ont i magen men som jag nämnde igår så passerar maten, som det känns, rakt genom kroppen bara.

Funderar på att koka ihop lite vätskeersättning och försöka få i mig.
Kanske även ringa onken om det inte blir bättre.
Får se hur jag gör...

Mår ändå mycket bättre nu än vad jag gjort den sista veckan så det känns dumt att klaga.

Har för övrigt sovit rätt så bra i natt men det lär väl ta ett par dagar innan jag tagit igen den sömn som jag förlorat.

Ställer in mig på att vila idag, kanske måla lite på ett nytt projekt jag började med igår.
Ladda batterierna så gott det bara går så jag förhoppningsvis orkar vara lite trevlig när familjen kommer hem i eftermiddag.

Trött, frusen men vid gott mod, det kommer att bli bra det här...


För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. Heeej! Hittade din blogg av ren slump när jag sökte ¨cellgift¨ på youtube. Min mamma fick bröstcanser diagnos i November, tumören va lika stort som ett ägg, dvs snabbväxande elakartat. Hon opererades den 3 december, dom upptäkte canserceller i några lymfkörtlar också :( hon gjorde dessutom bröstrekonstruktion. Har inte riktigt fått svar än hur behandlingarna kommer att se ut pga alla röda dagar osv.
    Hela min värld rasade samman när vi fick beskedet, väldigt blandade känslor.. Man blir arg ledsen ger upp nästan..
    Men mamma gav oss hopp! Hon är en stark kvinna och kommer och klara av det här också, som du har gjort hittills.
    Känner igen det mesta du har skrivit,, det är skit tufft! Du har beskrivit det så bra i dina meningar och ord!.. Jag har jättesvårt och prata om mina känslor eller skriva om det. Så jag tycker att det är grymt av dig och dela med dig. Kämpa på och lycka till :)) Massa styrke kramar till Dig Mamma och alla andra som kämpar med bröstcanser! FUCK CANSER

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Trevligt att du hittat hit och uppskattar det jag skriver men väldigt tråkigt det som drabbat din mamma.
      Hoppas hon får svar och behandlingsplan inom kort så ni inte behöver vänta så länge.
      Kämpa på och kom ihåg att vara stark är inte att INTE visa vad man känner, att vara stark är att kunna bryta ihop och komma igen... Kram!

      Radera