tisdag 15 januari 2013

Det här är ju löjligt

För en dryg vecka sedan, bestämde jag mig, efter att ha blivit inspirerad av en BC-vän
att göra en nyttig morgondrink, varje dag.

Köpte mig en "blender", diverse ingredienser, hackade, packade och frös in.
Varje morgon är det bara att plocka en påse ur frysen, blanda i lite mjölk, vatten eller juice och
vips så har man en betydligt bättre frukost än en kopp med kaffe.

Igår gjorde jag en ny blandning redo för frysen,
gurka, mango, ananas, bladspenat och chiafrön.
Och i morse fick mixern gå varm och en grymt god morgondrink serverades...

MEN...

...aldrig har jag någonsin varit så kissnödig...

På de sju påsar som jag la in i frysen igår, fördelades tre gurkor, så inte fullt en halv gurka i varje påse.
Nog vet jag att gurka är vätskedrivande, men kan det verkligen vara på grund av den?

Cyklade iväg på lasarettet på morgonen och paniken som uppstod på vägen går inte att beskriva,
som tur var så var det inte nån lång kö för att anmäla sig, sen blev det snabba steg till närmaste toalett.

Kön till provtagningen var däremot hemsk och det kändes faktiskt lite pinsamt, när jag inom loppet av 30 minuter fick uppsöka toaletten två gånger.

Snabba tramp på cykeln hem, rusa in på dass igen...

Och så har det hållit på.

Kan jag ha dragit på mig en urinvägsinfektion kanske?
Eller kan det verkligen bero på gurkan?

Högst irriterande är det och det blir ju måttligt roligt att eventuellt sitta två timmar på en buss imorgon om det ska vara såhär.

Provtagningen gick i alla fall bra, som vanligt, nu är det bara hoppas att proverna visar bra resultat också.
Hmm.... borde dom inte se på proverna om det nu är så att jag har nått skit i kroppen?
Dom kollar ju snabbsänka för att se om jag har några infektioner, fast syns urinvägsinfektion en sån gång?

Så nu väntar jag igen, förmodligen får jag inget svar förens middagstid, men fram till dess ska jag passa på att måla, tvätta... och kissa...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar