tisdag 22 januari 2013

Odlar svamp och funderar

Ingenting tycks vara sig likt...

Förra Taxen dök svamp och blåsor upp i munnen som ett brev på posten.
Denna gång har de lyst med sin frånvaro, fram tills igår.
Har små blåsor på sidorna av tungan samtidigt som gommen och tungan är sträv och vit.

Skabbvarning!

Tur det finns läkemedel mot allt men det tar alltid ett par dagar innan det ger med sig och roligare saker kan man faktiskt råka ut för.

Ingenting tycks bli som förra vändan.
Då höll jag mig flytande i sex dagar innan allt bara rasade, den här gången orkade jag bara tre.

Kan inte se någon annan orsak än den minskade dosen kortison.
Inget annat har ju förändrars.

Visserligen kan det ju också bero på att jag inte riktigt hann repa mig efter Tax nr1.

Som pricken över i:et har mina fingernaglar börjat göra ont.
Tånaglarna känner jag av litegrann men inte alls på samma sätt.
Lite orolig nu att dom ska trilla lös för mig trots att jag haft kylvantarna på mig under behandlingen.

Att håret på huvudet trillat av köper jag, fransar och bryn känns lite jobbigt men naglarna känns värst.
Kan inte göra annat än att hoppas...

Samma behandling i grunden med lite andra förutsättningar och plötsligt stämmer ingenting.

Att jag rasade tidigare denna gång kan väl nu egentligen bara betyda två saker; Antingen blir plågan mer långvarig eller så kommer jag tillbaka snabbare.

Hoppas på alternativ två.

Imorgon tar jag sista kortisonet.
Vad som händer då törs jag i nuläget inte ens spekulera i.


För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du kommer tillbaka snabbare denna gång Jenny. Dottern min kom hem så glad och berättade att nu har du "bara" en behandling kvar. Sen är det ju klart som hon sa :) Hoppas dagen blir lite bra i alla fall. /Lena D

    SvaraRadera
  2. Ett tips angående naglarna Jenny - Smörj noga med nagelbandsolja och handkräm - det hjälpte mig i alla fall. Naglarna blev inte vackra efter Taxoterren men de satt kvar i alla fall. Hade ganska ont i dem andra veckan efter Taxoterren men smärtan försvann eftersom för sendan att komma tillbaka vid nästa behandling.

    Kan även tipsa om varma bad när värken är som värst, tycker att det hjälpte mig mycket - kunde ligga i badkaret en hel kväll när det var som värst! Nu vet jag ju inte om du har badkar, men om så kan det vara värt ett försök :)

    Det är tufft nu Jenny - Men du är nära sista behandlingen nu!!!

    Styrkekram

    /C

    SvaraRadera