onsdag 23 januari 2013

Jag hatar dig!

Jag tycker inte om dig,
det har jag inte gjort sen den dagen jag fick veta att du fanns.
Jag föraktar dig, avskyr dig,
vill inget annat än att slippa dig.

Jag vet inte vad du vill mig,
är det något du försöker säga?
Förmedla?

Vad är det jag gjort som förtjänat det här?

Jag hatar dig!
Jag tror aldrig jag sagt eller verkligen tyckt så om någon tidigare,
men jag hatar dig verkligen.

Vad vill du?

Du har fått mig att bli trasig,
både på insidan och utsidan.
Du har fått mig att se på mig själv med ledsna ögon,
du har fått mig att undvika min egen spegelbild.

Du är det värsta som någonsin har hänt mig
och jag vill inte ha något mer med dig att göra.

Jag är så trött, på grund av dig.
Min kropp värker, på grund av dig.
Energin till att orka, finns inte, på grund av dig.

Du är och kommer alltid att vara min fiende nummer ett.
Och jag önskar att jag kunde se dig i ögonen och få en förklaring:
Varför?

Jag vill leva med en vetskap om att jag för alltid kommer att slippa dig,
men dom säger att det aldrig finns garantier.
Jag vill leva utan oro att du ska knacka på min dörr igen när jag minst anar det.

Jag vill leva.

Ju mer jag tänker på dig, desto ondare gör det.
Jag har inte accepterat dig, jag måste acceptera dig för att gå vidare.
Men jag vet inte längre hur,
för jag kan inte acceptera någon som gjort mig så illa.

Du ska vara borta nu, det är så dom säger.
Operationen ska ha varit lyckad.
Cellgifterna ska bryta ner eventuella spår av dig.
Strålningen, ska slå ner sista spiken i din kista.

Men vart var det du kom ifrån och vad är det som säger att du inte kommer tillbaka?

Kommer jag någonsin att lita på att du är borta?
Kommer jag någonsin kunna känna mig fri från dig?

Jag hatar dig!

Jag vill aldrig ha något med dig att göra igen...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

7 kommentarer:

  1. Starkt skaldestycke Jenny... välskrivet som kändes och berörde.

    SvaraRadera
  2. Dina dikter har alltid varit starka och med mycket innehåll, men dn här nog den starkaste jag läst.Håll ut, vi vet ju att ljuset och hoppet finns där framme och kommernärmare för varje dag. Många kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. En dag i taget mot en ljus framtid... Kram!

      Radera
  3. Vilken stark dikt! Du kan verkligen förmedla med din skrift. Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Finns alltid här för dej, ett samtal bort, en kram eller bara för att vara. Tänker ofta på dej och beundrar dej för din styrka, ditt mod och din fantastiska förmåga att formulera dig i skrift och form. Älskar dej enormt min ledstjärna och vän. // Din Lilla storasyster. <3

    SvaraRadera