onsdag 3 april 2013

Svårt att bestämma mig

Igår var jag helt övertygad om att jag var förkyld,
iallafall fram till dess att jag försökte äta middag och
inte kunde svälja.
Blev lite osäker på vad som egentligen händer.

Senare på kvällen när jag skulle ta mina värktabletter
så fick jag inte ner dom heller.

Samma visa imorse, känns tjockt i halsen och
jag får mer eller mindre svälja med våld,
vilket leder till att det gör ont.

Till frukost lyckades jag pilla i mig lite kräm
men även den kändes knepig.

Så efter lite övertalning så masade jag mig iväg
och pratade med en sköterska:
- Låter som att strålningen börjat reta i halsen för dig...

Fick träffa en läkare senare på dagen som tittade mig i halsen
och förklarade att jag strålas ganska kraftigt över matstrupen
och då kan den här typen av besvär uppstå.

Han skrev ut värktabletter i brusform och nån kapsel jag kan ta
för att bedöva halsen lite innan jag äter.

Så nu blir det flytande föda tills halsen blivit bättre och
inte känns det särskilt roligt men vad ska jag göra?

Champange är bra sa en kvinna, men jag är tveksam att det går att leva på...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får ha en riktigt fin helg hemma. Stor varm kram till dig

    SvaraRadera